היי, מתלבטת מה ללמוד בתואר הראשון. התחום שאני מעוניינת בו הוא מנהל עסקים ומשאבי אנוש כשע"פ בדיקה שערכתי באוניברסיטת בן גוריון (בה הייתי רוצה ללמוד) אין תואר דו חוגי עם משאבי אנוש. השאלה שלי היא האם להתפשר על לימודי מנהל וסוציולוגיה באונ' או לחפש מנהל ומשאבי אנוש במכללות? האם בכלל ניתן להתפתח לעבודה במנהל משאבי אנוש לאחר תואר דו חוגי בסוציולוגיה/ פסיכולוגיה? הייתי שמחה לשמוע האם לאחר סיום תואר ראשון במנהל עסקים דו חוגי (עם סוציולוגיה לצורך העניין) ניתן למצוא עבודה בתחום? או שמא תמיד יידרש תואר שני?
תודה!
ה
הראל
משאבי אנוש
ניתן "לצמוח" אל התחום משתי האופציות. ההבדלים המרכזיים: 1- תואר בסוציולוגיה\פסיכולוגיה יאפשר המשך לימודים באוניברסיטאות המוכרות. ישנו חיסרון יחסי והוא הקושי לעבוד במקביל ללימודי תואר באוניברסיטאות. כמו כן, הלימודים עצמם אחידים לקבוצה רחבה של סטודנטים המתכננים יעוד שונה זו מזה- מצד אחד, הלימודים יתכן שיהיו מאתגרים, אך מצד שני אין ספק שיהיה רקע הרבה יותר נרחב על האספקט הפסיכולוגי והחברתי במשאבי אנוש. 2- לימודי מנהל עסקים בהתמחות במשאבי אנוש. החיסרון בתואר הנ"ל הוא שהוא כללי ומעט מגביל- לא ניתן יהיה להמשיך לתואר במשאבי אנוש באוניברסיטה, אלא רק לתואר שני במנהל עסקים בהתמחות זהה. בעוד שירכשו כלים מצוינים להבנת מבנה ארגוני, חשיבה מערכתית וכלים נוספים שיועילו מאוד בתפקידי ניהול, הפוקוס על משאבי אנוש יהיה בעיקר בהקשר הארגוני, מה שאומר שיתקבלו פחות כלים לעבודה והבנה של בני אדם. מצד שני, לימודים במסגרות האלה יאפשרו תחילת ניסיון תעסוקתי(מסלולי ערב), שהוא מרכיב מאוד משמעותי.
בהחלט ניתן לחפש עוד כסטודנט משרה בחברות כוח אדם לתפקידי גיוס - שם בדרך כלל מתחילה הדרך.
ש
שני יונגר
מה ללמוד כדי לעסוק במשאבי אנוש?
שלום אור,
אם את רוצה לעסוק בתחום משאבי האנוש, תואר ראשון במנה לעסקים עם התמחות במשאבי אנוש, מספיק בהחלט. תארים נוספים המתאימים לעיסוק בתחום משאבי האנוש הם פסיכולוגיה, סוציולוגיה או מדעי ההתנהגות. למעשה לתחום משאבי האנוש אפשר להגיע מתחומים רבים, כפי שאת רואה, והכל תלוי בך לאחר מכן ובעבודה הקשה שתשקיעי בשנים הראשונות, כי התחום מאוד תחרותי. אם בעתיד תרצי להתקדם לתפקיד ניהולי מאוד כדאי יהיה שתלמדי לתואר שני המנהל עסקים כדי להיות בעלת הרקע האקדמי המקובל בתפקידים ניהוליים. בחרי ללמוד את התואר אליו את הכי מתחברת מבחינת התכנים.