שלום, רציתי לברר מה הבדל בין ליקויי למידה להוראה מתקנת? מהם אפשרויות התעסוקה בכל אחד מהם? האם זה במסגרת בי"ס? או במסגרת עבודה עצמאית? איזה תואר רצוי ללמוד? האם יש צורך בתעודת הוראה?
וכדי לעסוק באחד מן התחומים הללו - האם כדאי לעשות תואר (של האו"פ) - פסיכולוגיה בחינוך במגמת ליקויי למידה או - פסיכולוגיה בחינוך במגמת במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה
או - האם תואר בחינוך וניהול יהיה רלבנטי???(בכלל עסוק בחינות בעתיד, כמובן עם תעודת הוראה).
ש
שני יונגר
ההבדל בין לקויות למידה והוראה מתקנת
שלום שירי,
ההבדלים בין שני התחומים הם: האחד עוסק באמת בכל הנוגע לשילוב של תלמידים לקויי למידה בכיתות רגילות או מיוחדות, אך עם התמקדות בפאן הלימודי ואילו השני עוסק בשילוב שיכול להיות גם על בסיס התנהגותי. הוראה מתקנת עוסקת בתלמידים אשר יש להם פער מהחומר הנלמד ברמת הכיתה ושילובם במסלול התקין, לא בגלל לקויות למידה.
כדי לעסוק בכל אחד מהתחומים צריך תעודת הוראה, התואר עצמו אינו מספיק.
התארים שאת שואלת לגביהם הם תארים בפסיכולוגיה ולא בחינוך, יש הבדל משמעותי. תארים אלו מכוונים לקראת תואר שני בתחום הפסיכולוגיה החינוכית או לראת תעודת הוראה בתחום החינוך המיוחד למשל. בכל מקרה כדי לעסוק בשני המקוצעות שפרטתי לגביהם למעלה יש צורך בתעודת הוראה. אם את מעוניינת במסלול של הפסיכולוגיה המסלול הייעוצי עליך להמשיך וללמוד לתואר מתקדם בתחום הפסיכולוגיה. לידיעתך, לא ניתן לעסוק בייעוץ ללא תואר שני.
בברכה, שני
ש
שירלי
ליקויי למידה והוראה מתקנת - המשך
היי, לא הבנתי בתשובתך האם כדי לעסוק באחד ממקוצועות אלה חייב תואר בחינוך/פסיכולוגיה. או מספיק שיש תואר, ואז צריך לעשות תעודת הוראה? האם בנוסף לתעודת הוראה יש צורך לעשות קורס נוסף - הוראה מתקנת/ליקויי למידה? והאם העבודה נעשית במסגרת בי"ס או עצמאית?
שאלה נוספת, משרת מנהל בי"ס - האם חייב תואר שני בניהול? מה התואר הרלבנטי כדי להגיע למנהל בי"ס? (אני לומדת כרגע חינוך וניהול). תודה רבה!