שלום אני מתעניינת בהסבה לחינוך לגיל הרך (גננת). יש לי כבר תואר במדעי ההתנהגות. הקורסים נראים לי מאוד מעניינים אך רציתי לדעת- כרגע מבחינת האישיות שלי אני בן אדם כזה שפחות נותן הוראות לילדים אלא הופכת בהרבה מקרים לחברה שלהם, אני מאוד אוהבת ילדים ומסתדרת איתם, אבל לא תמיד מגבילה אותם. אני בחורה מאוד שקדנית שקרוב לוודאי גם אסיים את הקורסים בציונים טובים; אך לחינוך לגיל הרך בוודאי נדרשת אישיות שיותר נותנת גבולות לילדים. האם אלו דברים שנלמדים בלימודים שניתן לשנות במהלך הלימודים?
בנוסף כמה זמן נמשכים בערך לימודי ההסבה והאם במהלך לימודי ההסבה עובדים כבר כגננת או בסיומם?
זה משנה אם עושים את ההסבה במכללה או באוניברסיטה? מסתכלים על זה? יש השפעה מבחינת שכר?
האם יש כיום ביקוש בשוק לגננות?
לגבי חינוך מיוחד- רשמת שאין מספיק עבודה בתחום כי יש הרבה סטודנטים שלומדים ופחות עבודה. מדוע אין? כי יש גם ילדים מוגבלים שצריך לעזור ולחנך אז מדוע אין מספיק משרות?
מה עבודת גננות דורשת ממך מבחינת אישיות ועד כמה העבודה היא שוחקת ביחס לענפי חינוך אחרים (יסודי, על יסודי וכדומה..).
מה ההתמחות הכי טובה והכדאית בחינוך לגיל הרך- גם מבחינה כלכלית?
תודה.
ש
שני יונגר
הסבת אקדמאים לחינוך לגיל הרך
שלום מאיה,
בהחלט לומדים כיצד לעמוד מול כיתה ולהוביל כיתה, אל תדאגי הלימודים כוללים בהחלטת את כל הנוגע לסמכות ולגבולות ולבנייה נכונה של שיעורים. את תראי, לא זורקים את הסטודנטים כך סתם למים. העבודה המעשית היא כבר במקביל ללימודים, זו הדרך ללמוד את העבודה, רק על ידי התנסות. לא משנה היכן לומדים את ההסבה, העיקר שהמסלול יתאים לך מכל הבחינות. יש בהחלט ביקוש לגננות, אך בחינוך המיוחד, קחי בחשבון שיש מעט מאוד ביקוש לגננות או מורות, אז זה עלול להיות הימור. אין מספיק משרות כי יש המון המון סטודנטים המסיימים בכל שנה את הלימודים בתחום ויש ממש מעט מוסדות בתחום, אין מקום לכולם.
לגבי העבודה של הגננת, היא כוללת מערכי שיעורים בדרך המתאימה לילדים צעירים. העבודה שוחקת, אך באופן יחסי העובדים בה מצליחים לשרוד לאורך שנים. אפשר גם לעבוד בין שכבות גיל מה שמרענן את אופי העבודה.
ההתמחות הכי טובה, היא ההתמחות שהכי תתחברי אליה. אם יהיה לך טוב תיהני מהעבודה ותצליחי.